fredag 30 juni 2017

Vården, en parodi med ständig sändningstid.

01/07/17 Det är mer än Fonzie Bulldog som ibland har fått uppsöka en doktor eller en veterinär som det kallas för i Fonzies fall när även husse ibland har behov av sjukvård då i form av en doktor och inte en veterinär, LOL.Problemet med denna vård är tyvärr däremot att den brister så pass ofta så man undrar lite hur allt i denna vård är uppbyggt i sin stomme eller om denna vård är fullt medveten om att den inte klarar av det den är till för vilket man naturligtvis inte talar om mer än i ständiga notiser i pressen om hur vårdskutan långsamt men säkert sjunker mot botten.

Som senast när jag sökte vård för mer än fyra månader sedan för en åkomma som som sedan bollats mellan olika läkare och sjukvårdsavdelningar och där jag fortfarande inte fått hjälp till någon bot för denna åkomma där det senaste brevet från en ny vårdinstans berättade att man skickat ärendet vidare när man inte kunde uppbringa någon rimlig väntetid inom en nära framtid.En ny väntan med andra ord efter dessa fyra månader och ingen i denna vårdapparat undrar hur jag mår och om jag klarar min vardag med arbete mm med nuvarande tillstånd.

Och nu behövde Pelle häromdagen en ny tid för en ny vårdinsats och ringde naturligtvis upp min vårdcentral där man inte kunde skriva ut medicinen som jag behövde pga att det förflutit en för lång tid sedan jag senast fick denna medicin utskriven vilket jag kan förstå att de vill kolla upp även om jag som patient vet att det är samma problem som jag en gång för länge sedan fick denna medicin utskriven för.Kanske har någon uppfunnit något nytt preparat som botar mig helt även om jag har svårt att tro det när denna sjukvård ju lever ekonomiskt på sjuka människor hur konstigt det än kan låta.

Hursomhelst så sa denna sjukvårdsdam när jag ringde nu senast att jag ju var hos denna vårdcentral för lite mer än fyra månader sedan för en liknande åkomma och där sjukvårdsdamen undrade om det var samma problem denna gång.Nä svarade jag kort för den åkomman för mer än fyra månader sedan har jag fortfarande inte fått hjälp för när denna vårdcentral skickade ärendet vidare som sedan bollats runt mellan olika sjukvårdsinstanser.Det var nu det blev konstig tyst i luren från vårdcentralen och jag var tvungen att säga, hallå är ni kvar, vilket dom var när jag då fick en ny tid för denna nya åkomma som jag hoppas man kan råda bot på snabbare än den tidigare som jag redan väntar besked på.

PINSAMT VÄRRE ÄR BARA FÖRNAMNET OM DENNA VÅRD när det sedan lång tid tillbaka varit dags att ta fram glasögonen kära vårdapparat och syna hela verksamhetens långsamma förfall precis som Fonzie brukar göra med sina trendiga och röda glasögon när han missat något finstilt i livets bok.Jo jag vet, det finns som tur är fortfarande också en väldigt bra fungerande vård men problemet är att denna bra vård långsamt men säkert håller på att bli uppäten av den dåliga vården.Inget bra alls.


Men man ska inte ge upp som sångerskan SIA sjunger i Never Give Up även om jag misstänker att SIA aldrig blivit utsatt för svensk sjukvård där folk ibland får kallelser efter sin död pga en alltför lång väntan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar