fredag 6 maj 2016

Lite tokiga människor och bisarra händelser.

07/05/16 Ibland är omständigheterna i ens närhet så pass bisarra så att man får för sig att man höll på att öppna dörren lite till The Twilight Zone.Som nyligen när jag var inne i mina lokala affär för att handla öl och denna sexpack sedan står på tanken medans jag tar på mig hjälmen när en tjej som är på väg ut från samma affär stannar till och ska prata motorcyklar och kommenterar ölen på fullt allvar med att det inte är bra att dricka öl och köra motorcykel för då kan man skada både sig själv och andra.Jag menar att var i hela fridens namn får man för sig att man dricker öl och kör motorcykel samtidigt bara för att man nu kör hoj och har köpt denna öl !?.Finns det ingen möjlighet att göra dessa två ämnen var och för sig så där lagom åtskillda.Egendomliga människor.

Vidare väl hemma för att fika med Fonzie Bulldog så tycker jag att jag hör hur det droppar från badrummet och går in för att kolla och ser till min förundran hur det mycket riktigt droppar, men från taket !?.Förstår att något inte är riktigt som det ska vara och knackar på hos grannen ovanpå som inte kan ett ord svenska där samtalet då får föras på engelska och jag undrar om de har någon form av problem med vattnet och denna yngre man då svarar att det har man men hans bror håller på att lösa det problemet !?.

Mindre nöjd med detta svar ringer jag hyresvärdens journummer som skickar personal i form av en mindre tjej som lika förundrad som jag själv är studerar vatten dropparna i mitt badrumstak där hon efter ett besök hos denna granne ovanpå mycket riktigt ser att lägenheten har svämmat över pga en golvbrunn somn det var stop i.som man trots detta har slåppt ut ett helt badkar fullt av vatten på.Sicka stollar rent ut sagt blir ju första tanken.Nåja, efter att stollarna har fått hjälp med att sanera det värsta från denna servicepersonal så kommer hon tillbaka lätt förundrad över att dom inte själv ringde efter hjälp.Svaret ligger förmodligen i att de försökte lösa den kaos artade tillställningen utan att blanda in hyresvärden vilket nu är gjort av andra så det lär väl bli eventuell påbackning för dessa stollar vid första bästa vardag.Egendomliga människor.

Fonzie Bulldog själv han också med att skrämma en katt i kvarteret som fräste åt honom helt utan mening där katten tyvärr förlorade denna kraftuppvisning och försvann med svansen mellan benen medan Fonzie tittade på mig så där lagom kryptiskt i att vad skulle nu det där vara bra för !?.

Så har det uppenbart varit idag för oss två i närheten av The Twilight Zone och med det så sätter vi punkt för dagens lite egendomliga begivenheter med filmen "10 Cloverfield Lane" där allt inte heller är vad det först verkar som.Riktigt bra thriller / science fiction film om man gillar film där man blir mer eller mindre överraskad över vad som berättas och där slutklämmen visar sig vara långt mycket värre.


Med det så säger vi i sedvanlig ordning Over and Out från från Fonzie och Pelle med Carina i sin Himmel från en just nu väldigt trött Fonzie Bulldog.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar