måndag 21 mars 2016

Lilla Goa Fonzie.

21/03/16 Man upphör aldrig av att förvånas över hur dessa djur ibland nästan blir kusligt mänskliga när jag häromnatten eller väldigt sent på kvällen om man så vill kalla det lyckades med konsten att somna till en aning i soffan med en lika trött Fonzie Bulldog där vi båda efter detta snabbt drog in till sängen med en mellanlandning i köket.Hade nog inte sovit alltför länge när jag känner hur Fonzie knuffar mig på sidan där jag tror att han som vanligt vill in under täcket och mysa så där lite extra.När Fonzie nu inte upphör med detta knuffande så vaknar jag till desto mer och tittar på honom med frågan om vad han egentligen vill.

Då sticker Fonzie direkt ner från sängen och ställer sig ute i hallen och jag inser att om jag ska lösa denna gåta så är det lika bra att resa sig upp och följa med för att få reda på vad som står på.Kvickt sticker Fonzie in i köket och jag förstår då vad han vill när kylskåpsdörren som han satt sig framför står på vid gavel och förmodligen aldrig blev stängd igen efter sista besöket pga denna trötthet.

Det är nu jag vaknar till betydligt mer när jag inser att Fonzie Bulldog tyckte att detta var så onormalt så att han var tvungen att väcka mig för att påtala problemet med detta kylskåp och så sitter vi båda där en stund mitt i natten stirrandes på varandra som dom bästa vänner vi är  i detta liv där Fonzie får sitt belöningsgodis innan vi återigen somnar in i sovrummet.Denna gång med en lugn Fonzie Bulldog som mer än denna gång förvånat mig rejält och jag helt klart har insett långt tidigare än denna händelse att fast vi är så olika som människa och djur så har vi ändå en enastående förmåga att kommunicera med varandra på de mest förvånande sätt.

(Nedan en något morgontrött Fonzie Bulldog i mitt föräldrahem en tidig morgon.För större version så klicka i sedvanlig ordning på bilden.)



Och eftersom nu både Pelle och Fonzie Bulldog är smått filmtokiga så får dagens filmrekommendation bli den superba Western filmen "Once Upon A Time In The West från 1968".
Den håller fortfarande måttet i sin genre och är en klssiker i sig självt med tyvärr numera hädangångna skådespelare som visste och hade talang nog för att föreviga denna film en gång för alla på helt rätt sätt.Och tror du att du har sett bra western filmer men inte har sett "Once Upon A Time In The West" så får du nog tänka om igen.




Over and Out från Fonzie Bulldog och Pelle med lilla Carina i sin himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar