onsdag 2 mars 2016

Fonzie Bulldog och Lilla Älsklingen.

02/03/16 Fonzie Bulldog visar ju ibland sitt missnöje i livet med saknaden av lilla älsklingen där han går och lägger sig på platser han aldrig annars brukar ligga på och där han faktiskt ser väldigt fundersam ut eller så söker han sig till tryggheten under täcket i Carinas säng.Hur hans funderingar annars går i detta ärende går väl bara att få svar på om man pratar hundspråket rent verbalt men att allt inte alltid står rätt till har jag redan förstått när han dessutom blir rent förtvivlad och genast ska trösta med att krypa upp i min famn när gråten hinner ikapp mig och talar om hur djävla meningslöst allt ibland är mellan varven i detta liv.

Frågorna till sjukhuset angående Carinas död ligger personligen för stunden lite på is när nu detta sjukhus hört av sig  i frågan även om jag vet att ett svar varit bättre än inget även om lilla älsklingen aldrig mer kommer tillbaka när jag får stora skälvan av bara tanken på att kliva in i dessa dödens byggnader på Lunds Sjukhus / Malmö Sjukhus igen där man lovade hopp och gröna skogar varje dag Carina låg inne under ca två månader till Carina, mig och andra anhöriga och slutligen sista dagen i hennes liv helt plötsligt ville koppla bort all hjälp och låta henne få somna in.Obegripligt och naturligtvis ett svar som jag ser fram emot att få höra.Varför var denna personal så uppenbart förvirrade så att man hela tiden påstod att allt skulle lösa sig till det bästa och där man sista dygnet gav upp allt hopp.Nåja, det svaret lär väl som sagt var bli spektakulärt så därför ska jag ta med mig någon anhörig när detta presenteras så att tvivel om vad som sagts och gjorts inte förvanskas, förändras eller missuppfattas av någon av oss.

Annars så ska snart plastraketen / motorcykeln i form av en Honda Super Blackbird CBR 1100 XX fram ur sin vinterdvala bara det blir lite varmare vilket säkert kommer fortare och fortare vid denna årstid.En hoj som gör 0-300 snabbare än man hinner säga fartkontroll ha ha ... En rolig maskin och den sista versionen av Honda Super Blackbird med stående förgasare direkt under tanken som gurglar gott vid fullt pådrag när de senare versionerna fick insprutning istället som förstörde lite av den där hoj känslan även om insprutningen gjorde hojen aningen mer bränslesnål.Men vem bryr sig om det när man sitter där bakom en plastkåpa med en morrande 1100 cc motor som bara vill förfytta sig så snabbt det bara går mellan punkt A till B om man nu har den formen av brådska.

Roade mig för övrigt med att lägga egengjord svensk text till den väldigt bra filmen Little Big Man från 1970 med Dustin Hoffman i huvudrollen  när de svenska srt text versioner som finns ute på nätet är väldigt få eller saknar rätt översättning.Tog ju sin lilla tid när allt gjordes manuellt med ca 1800 textrader från början till slut vilket visade sig bli riktigt bra.

(Otextad fullversion av Little Big Man nedan).Varför man nu skulle se en så pass bra film på en datorskärm och inte på en storbilds TV istället.


Så med det så säger Fonzie Bulldog och Pelle med lilla älsklingen Carina i sin himmel over and out för stunden med en nu aningen trött Fonzie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar