söndag 24 januari 2016

Kaosteorin och dess egendomliga ordning.

24/01/16 Var hos älsklingen på IVA igår och hon tittade upp på mig en kort stund med sina små gröna ögon med ett samtidigt försök till ett litet leende i sin säng fylld av sladdar och slangar som det oftast brukar se ut på en intensivvårdsavdelning.Något som naturligtvis gjorde hela dagen sååå mycket bättre där även det mest depressiva vintermörker verkade vara borta och jag fick känslan av värme och hopp i kroppen av denna ögonkontakt.

(Du min lilla älskling är meningen med mitt liv, min gångna historia och min framtid.Må vi fortsättningsvis vandra hand i hand i detta liv.För ännu har vi en bit kvar på denna väg som går genom sorg, glädje och prövningar.Jag håller dig hårt i din lilla hand för ännu är inte tiden inne.Må vi vandra tätt ihop ännu en tid i detta liv.Min lilla älskling).

Carina blev nyligen flyttad till ett litet mindre rum för att hon skulle få mer lugn och ro enligt personalen när det tydligen var mycket prat och turbulens på det tidgare rummet pga att det oftast är snabba beslut som gäller på en intensivvårdsavdelning där spring och maskiner i sin tur kan göra tillvaron tröttande om man redan är riktigt dålig där man kanske ligger i sin säng och uppfattar denna organiserade turbulens som påfrestande i sig självt.

Vänner och bekanta som undrar hur det går och som för stunden kanske inte har möjlighet att besöka Carina ska kontaktas i sin tur med besök, telesamtal och sms vilket gör att man blir en form av budbärare mellan Carina och vänner om rådande tillstånd och dagens händelser.Men det gör jag så gärna för älsklingens skull så länge dessa vänner nu mår bättre av denna information.

Blev lite tomt i garaget sedan en av de två S80 bilarna blev såld vilket gick väldigt fort när priset var helt rätt i förhållande till andra liknande bilar på Blocket.Annonsen var införd på morgonen och bilen blev såld redan på fm så det kan man väl kalla för snabba affärer.Nu har jag ytterligare en bil som bara står och samlar damm i föräldrahemmet och som det hade varit skönt att bli av med så det får väl eventuellt bli en ny annons framöver även om det aldrig är fel med en extrabil.Ett tankesätt som från första början för övrigt lett till att jag med tiden ägt fler bilar till sist än jag haft tid med att köra.Motorcykeln, även kallad för platsraketen i form av en Honda Super Blackbird CBR 1100 XX får däremot stå kvar i väntan på nästa mc säsong.Finns absolut inget mer befriande än att få sticka iväg på en mc oavsett om det handlar om en pendlingsrunda eller ren nöjeskörning när man färdas direkt med omgivningen utan detta skal som nu täcker en bil.Farligt kanske om man inser att man färdas helt oskyddad som sagt var till skillnad mot t ex bilister men helt klart värt detta pga känslan det hela ger.

Fonzie Bulldog var med och hälsade på min lilla mamma igår vilket han inte alls har något emot när det gullas på alla tänkbara vis med denna bulldog i föräldrahemmet.Något som Fonzie naturligtvis inte är sen att utnyttja och dra fördel av när det blir extra godis så fort man bara kommit innanför dörren.Då kan man ju lätt bli så där inställsam som bara en liten fransk bulldog kan bli när den är i fokus för allas uppmärksamhet.

(Klicka på bilden nedan för större version).


Och om vi då ska avsluta detta inlägg med ett filmtips historiskt sett om galna Kungar som en gång hungrade efter makt så är naturligtvis Macbeth från 2015 helt klart värd att studera.


Over and Out för denna gång från Fonzie Bulldog och Pelle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar