onsdag 20 januari 2016

Ängel utan vingar.

20/01/16 Var hos Carina idag på fm och gick rakt in på hennes intensivvårds avdelning när jag tröttnat på att stå som ett kolli i ca en halv timme varje gång utanför en expedition som nästan aldrig har personal.Carina låg på mage som man skulle prova på i går kväll för att underlätta syreupptaget i kroppen.Har tydligen fungerat bra så nu skulle man vända tillbaka henne på rygg igen vilket ju tar sin tid när mängder av slangar och sladdar som löper kors och tvärs över och runt Carina och som sedan kopplats till diverse maskiner naturligtvis ska komma rätt igen i denna manöver.Så jag hälsade från Fonzie Bulldog och gav henne en kyss på kinden där hon sov djupt i sin säng.

Om det finns änglar på denna jord så såg jag en idag i denna säng där en helt fantastisk kvinna låg i sin törnrosasömn och såg fridfullt lugn ut.Den manlige sjuksköterskan förklarade på ett logiskt och lugnt vis vad som hänt och vad man tänkte göra framöver på ett vis som kändes betryggande i sig självt.Istället för att vänta en lång stund så bar det återigen av hemåt till en smått galen fransk bulldog som fryser till varje gång man nämner Carinas namn ungefär som om han undrade var hon blivit av.

Så dagens låt får bli "The Pinguins - Earth Angel Will You Be Mine" till min egen lilla ängel Carina.




Gårdagen rövhålspris däremot går till  Lunds Parkeringsbolag vars parkeringsvakter som hade lappat den nya favorit kärran med 600:- när jag bara var fem minuter sen efter att ha suttit och hållt en då nära döende fru i handen.FY FAN FÖR ER I ALLA KATEGORIER ÖVER HÄNSYNSLÖSA MÄNNISKOR.ATT NI INTE ENS HAR VETT ATT SKÄMMAS.SER JAG ER I FORTSÄTTNINGEN RUNT DENNA BIL SÅ GÖR NI BÄST I ATT KÖRA DÄRIFRÅN OM NI HÅLLER NÅGOT KÄRT I DETTA LIV ... DJÄVLA RÖVHÅL.

Min tidigare bilannons på Blocket har däremot frusits för stunden när det är omöjligt att skilja vem och vad som ringer när det samtidigt rings från detta sjukhus där sjukhuset har en klar förstaprioritering för stunden så bilförsäljningen får vänta även om det hade varit skönt att bli av med den gamla kärran.Priset var väl riktigt när jag i det närmaste blev nedringd av intresserade spekulanter men att handla och bara komma och titta har man ju råkat ut för innan i samband med dessa bilaffärer så man får ju hoppas att i varje fall en liten del av de som ringde tidigare var av den kategorin så att det kanske blivit affär.Vi får väl se när det väl blir dags igen som sagt var.

Till Salu bilen nedan.(Klicka på bild för större version).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar