onsdag 23 december 2015

Lite Blandat.

Var och hämtade det nya Internationella ID kortet som bla ska gå att använda som pass vilket jag tycker verkar bra även om jag inte för stunden har några planer på att lämna landet.Men som sagt var så är det ju bra att de gamla papperspassen numera fått lite konkurrens av dessa nya ID kort.Hämtade det på passpolisen i Malmö där en klart otrevlig man bakom luckan frågade om jag satt och sov när jag inte han fram till luckan i tid när det var min tur.Förklarade vänligt att turordningsnumret inte syntes bakom draperiet där jag i nästa stund skulle fylla i namnteckningen på detta ID kort när mannen bara försvann och satte sig i en helt annan lucka utan ett ord.

Vände mig om till nästa person som stod och väntade med orden "att den jävla servicen kunde de ta och stoppa upp någonstans där solen aldrig lyste" vilket denna person höll med om när han själv såg och hörde vad som hände.Förstår att man inte alltid kan vara på solskenshumör men att som polisiär verksamhet framstå som dagens skitstövell nr1 för allmänheten är ju inget vidare gott betyg utåt.Möjligt att dessa poliser på passavdelningen behöver gå på en charmkurs med tanke på beteendet.

Efter detta behövde jag en kopia på mitt nya ID kort och begav mig till Maxi ICA på Cypressvägen som jag visste hade en kopieringsmaskin vilken de tyvärr tagit bort när det blev för dyrt att reparera den gamla och rent för dyrt att köpa en ny.Frågade vänligt om de visste var man kunde få en kopia när man ändå var ute på ärenden och personalen föreslog ett bibliotek !?.Körde istället in till min lokala bensinmack sidan om detta Maxi ICA och frågade om de kunde fixa en kopia mot betalning naturligtvis vilket inte heller gick på denna bensinmack.

Året är 2015 och datorer och fotokopior är snart lika vanliga som en förkylning om vintern men ingen på denna runda hade möjlighet att ta en kopia vilket gjorde att jag helt enkelt fick köra hem till min egen kopieringsmaskin som jag försökte undvika när jag ändå var ute.Det gamla ordspråket att "vill man ha något ordentligt gjort så gör man det själv" ringde lite elakt i min hjärna efter denna frånvarande service.

Fonzie Bulldog däremot verkade vara helt obekymrad om hela denna cirkus där han låg här hemma på golvet och tuggade i sig sitt torkade och rökta grisöra som verkade smaka mums.Nästa gång ska jag nog reta upp honom lite och sedan släppa in Fonzie bakom luckan på denna passpolis i Malmö så kanske de kan lära sig vanligt folkvett och sunt förnuft innan Fonzie sätter sina tänder i baken på dessa poliser.

 Nedan är en liten video film som passar Passpolisen i Malmö alldeles förträffligt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar