torsdag 26 november 2015

(Uppdaterad 30/11/15) Star Wars The Force Awakens VS Kommunals A-Kassa från Helvetet.


Eftersom det snart är dags för premiären av den senaste Star Wars filmen The Force Awakens och Fonzie Bulldog samt Pelle ännu en gång i mängden sett om de tidigare sex versionerna så roade sig husse med att klä ut mig till Yoda i detta Star Wars.Blev väl lite sisådär enligt eget tycke.Varför husse skrattade åt mig när han tog bilden blir jag däremot inte riktigt klok på.

Star Wars The Force Awakens :


Om man nu ska gå vidare med något helt annat i dagens händelseförlopp som blandas med diverse förkylningar i dessa kallare årstider vilket drabbat både Fonzie och Pelle så har Pelle haft kontakt med Kommunals A-Kassa när husse arbetar i vården på 75% där han vid sommartid, noga räknart i Maj månad ansökte om att få stämpla upp till 100% efter att ha skrivit in sig på Arbetsförmedlingen enligt konstens alla regler och skickat diverse brev med bla kassakort till detta Kommunals A-Kassa där Pelle nu i slutet på Oktober får reda på att han inte har rätt att stämpla upp till dessa 100%.Det tog med andra ord ett halvt år att få detta besked efter diverse turer med hänvisningar till ännu fler kryptiska paragrafer i brev form om varför ärendet dröjde och när det hela eventuellt kunde börja rulla igång.Vilket det aldrig gjorde.

En helt vansinnig cirkus som kunde ha avslutats långt tidigare på ett mer humanitärt och empatiskt plan för alla inblandade,Men som sagt, är man lakejer till staten som nu Kommunal verkar vara så har man naturligtvis även en uppgift i att sparka nedåt och slicka uppåt.Det har Kommunals A-Kassa verkligen lyckats bra med där beslutsfattaren Mari-Anne Bergqvist naturligtvis förtjänar ett riktigt hedersomnämnade för efter att ha intagit rollen som den perfekta skitstöveln enligt alla kategorier i ämnet för alla de som nu kämpar på dagligen i dessa vårdyrken med att ständigt visa en stor dos empati och le i alla lägen oavsett situation och dåliga löner även om man då och då skulle vilja brista ut i ren gråt istället.

Så nu vet vi det alla bla vårdanställda att om ni söker ett arbete på 75% så inbilla er inte att ni kan stämpla upp till resterande 100%.Då är det enligt Kommunal bättre att tacka nej till dessa 75% tjänster !?.Tänk så konstigt det kan bli när beslutsfattare som förmodligen hade passat bättre på Kiviks Marknad ska fatta beslut om andra människors öden.Så med andra ord så är husse och jag överens om att Darth Vader i Star Wars förmodligen är mer sympatisk än Kommunals A-Kassa från Helvetet. 

Nu ska jag och husse snart ha kvällsfika och mysa ihop i soffan och det vill man ju inte gärna missa så det får vara slutskrivet för denna gång.

(Uppdatering i ämnet nedan 27/11/15) :

Döm om min stora förvåning när jag för några dagar sedan fick reda på att mitt fall hos Kommunals A-Kassa var avskrivet när de enligt tidgare rader inte ansåg att jag var berättigad.Idag kom det ett nytt brev från Kommunals A-Kassa som innehöll nya stämplingskort samt ett bifogat brev där det stod hur många stämplingsdagar jag hade kvar ... !?.

Varför rent ut sagt i hela helvete skickar man nya stämplingskort samt tala om hur många dagar jag har kvar att använda om man bara för några dagar sedan som sagt var avskrev mig.Nu visste jag ju redan att något inte stod riktigt rätt till hos detta Kommunal men att man var så förbannat blåst mellan öronen så att man ena dagen ansåg mitt ärende avslutat för att några dagar senare skicka papper på fortsatt A-Kassa är bortom alla rimliga och ogenomtänkta förklaringar just nu.Återkommer i ärendet om de lyckas snurra till det hela ytterligare för man ska uppenbart inte förvåna sig.

(Uppdatering i ämnet 30/11/15) :

Vad var det jag sa.Idiotin från dessa myndigheter är inte över när jag idag fick brev från Arbetsförmedlingen som "gratulerade mig till det nya arbetet" !?.Nu vet jag inte riktigt vad de syftar på när jag har kvar mitt gamla arbete men inte längre anser mig behöva deras nästintill obefintliga hjälp för att kunna vara inskriven på en ännu värre statlig myndighet i form av Kommunals A-Kassa.

Men vid närmare eftertanke eftersom de tydligen inbillar sig att jag nu fått ett nytt arbete är väl för att det hela ska se bra ut i papper som sedan andra myndighetspersoner sitter och studerar.Dråpligt och felaktigt så det förslår från början till slut.Undrar nu bara vad som ska hända härnäst i fallet ... LOL.

Mvh Fonzie Bulldog och Pelle.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar